11 Haziran 2017 Pazar

Domain Yaşının SEO’da Etkisi

Domain Yaşı‘nın otorite ve popüler olma durumu kadar, SEO‘da etkiside çok büyük rol oynamakla beraber bir faktördür. Tüm arama motorlarının hedeflenen kelime veya kelimelerin sıralamasında Domain Yaşı çok büyük bir etken olmakla beraber kalıcılık da getirmektedir. Hizmet verilen sektörün sahibi olan Google, eski ve Domain Yaşı 3 veya daha üstü yılları tamamlamış sitelere güvenilir ve kaliteli bir göz ile bakmaktadır. Domain Yaşı kriteri ile beraberinde özgün ve doğal makaleler. Belirli aralıklar ile güncellemeler sağlandığında ve Backlink ile hedeflenen kelimelerde üst sıralara çıkmak kolaylaşacaktır.

Kısacası Google yeni satın alınmış Domain’i 3-5 yıllık Domain ile aynı kefeye koymayacağı gibi sıralamada da etkisini göstermektedir. Ayrıca SEO veya optimizasyon işlemlerinde en önemli kriterlerden bir tanesi Backlink olması ise bizlere tüyo vermektedir. Bu durumda Referans Link sağlayacak web sitesinin yaşının yüksek olması tabi ki otorite olmanıza büyük avantajlar sağlayabilir. Ayrıca ücretsiz servisler üzerinde web sitesi açarak yararlanmak isteyenler kesinlikle böyle bir çalışma ile vakit kaybetmesinler. Yaşlanmış bir Domain doğal olarak uzun süredir düzenli bir hizmet sağlamış olup ve arama motorları tarafından sunulan güvenilirlik sınavını geçmiş demektir. Bu durumda hedeflenen anahtar kelimelerde daima konumu değişmemektedir.

Bir konunun da altını çizmek isterim. Domain yaşı ve yararlarından bahsettik şayet kayıt edilen Domain bitiş süresinin 1 yıl vs olması da SEO çalışmalarınızı olumsuz etkileyecektir. Kalıcı ve uzun süreli bir hizmet planlıyorsanız Domain Yaşı minimum 5 yıl olmalıdır. 3 Yıl gibi az bir sürede kayıt edilen Domain, Google veya diğer arama motorları tarafından önemsenmez ve geçici bir site olarak belirlenir. Bu durumda Domain bitiş sürenizi ne kadar uzun olursa, 5 – 7 – 10 yıl gibi, SEO açısı dan kalıcı ve daha fazla avantaj sağlayacak fırsatlar sağlayacaktır.

Sonuç olarak Domain Yaşı ve bitiş süresi kalıcı olarak arama motorlarının olumlu güvenini kazanmak amacı ile önemli görülmektedir. Daha önce aktif kullanılan bir Domain tekrar olarak kullanılacak olması ise ayrı bir konu ve dikkat edilmelidir. Daha önce ceza alıp almadığı konusunda bilgilenmek ve araştırmak gerekir. Ayrıca Web sitesi üzerindeki sektöre veya hizmete özel içeriğin bir anda farklı bir sektör veya kategori değiştirmesi de olumsuz etkileyecektir.

Matt Cutts, Kendi blogun da bu konu üzerinde şöyle bir açıklık getirmiştir. “Domain Yaşı Faktör Bir Olduğu Fakat, Çokta Önem Arz Etmediği Üzerineydi.”

İpucu: Google sizleri her hangi bir faktör veya kriterlerden uzaklaştırıyor ise bu durumu göz önünde bulundurarak denemelerde bulunun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder